ALPENSHOP na Grossglockneri

Ahojte milí čitatelia v tomto blogu sa Vám budeme za tím ALPENSHOP snažiť priblížiť výstup na Grossglockner cestou po hrebeni Stüdlgrat.
Vyrážali sme zo Slovenska v doobedňajších hodinách cca o 11:00 v zostave Samuel , Martin, Evka smer Rakúsko. Do navigácie sme si zadali parkovisko Lucknerhause aby sme sa dostali čo možno najbližšie pod Grossglockner. Cesta bola príjemná bez zbytočného zdržania a plná super výhľadov na ALPY. Po dorazení na miesto sme zaparkovali pred hotelom Lucknerhause kde sme si dali menšie občerstvenie prebalili sme si veci a pomaličky sme sa vydali na cestu. Ako prvú sme míňali chatu Luckernhutte kde sme si dopriali menšiu pauzu keďže dneska ideme iba po chatu Studlhutte kde plánujeme prenocovať. Teda po menšej prestávke sa vydávame opäť na cestu. Asi po hodinke kráčania sa nám ponúkne krásny výhľad na skupinku Alpských kamzíkov. Potichu ich chvíľku pozorujeme a s úsmevom pokračujeme zase ďalej. Kráčame v obkolesení krásnych hôr a užívame si nádherne počasie. Niečo po 21.00 hodine dorážame na chatu Stüdlhütte vo výške 2801m. n.m. . Po príchode do chaty zisťujeme, že už nevaria vraj sme to o 15 minút zmeškali teda si dáme iba pivko a niečo čo sme mali so sebou. Po občerstvení a zrelaxovaní sa ideme ubytovať na izbu. Izba je spoločná asi pre 20ľudí. Postele boli fajn rovnako aj pohodlné. Po ubytovaní si chystáme veci na ráno a dohadujeme sa na pláne. Samuel a Martin ráno vyrazia smer hrebeň Stüdlgrat kým Evka na chate pospí aj do 08:00 a príde nás počkať na chatu Erzherzog-Johann-Hútte vo výške 3454m. n.m. , k tejto chate sa budeme vracať ako zostupovou trasou.

Teda dohoda je jasná a vrháme sa všetci do posteli spať. Noc prebieha super postele pohodlné nikto nechrápe priam až na horskej chate dosť nezvyčajné. Ráno o 03:00 nám zvoní budík a my vstávame hor sa do toho. Z chaty vyrážame 03:30 a nie sme jediný pred nami sa hore už tiahne slušný hadík vo svetle čeloviek. Svitanie nás zastihlo niekde na ľadovci už kúsok od nástupu na hrebeň Stüdlgrat. Po ľadovci sa pohybovalo jasne a ľahko. Pár trhlín ktoré tam boli sme videli z diaľky teda sa ľahko identifikovali a neboli zasnežene ani ničím zakryte. Samozrejme na túto pasáž odporúčame byť naviazaný na lane mať mačky na nohách a s cepínom v ruke pre prípad nehody čí pádu do trhliny. Dorazili sme teda po nástup na hrebeň Stüdlgrat. Posledná kontrola veci či všetko máme. Dávame si dole mačky nakoľko hrebeň bol úplné suchý. Naviazaný na lane začíname stúpať smer náš  vytýčený cieľ Grossglockner. Prvú polku cesty ťahá Martin. Cesta je pekne pre istená dajú sa pravidelné robiť štandy. Na úvod náš čakali pekné platne ale nič ťažkého. Túto cestu hodnotia od 3 do 4 - takže turistika s menšími vlastnosťami lezenia. Na hrebeni je celkom plno nakoľko je aj víkend  počasie vyšlo úplne ukážkovo. Nastal čistý plech bezoblačno a bezvetrie. Cestu si užívame a kocháme sa krásnymi výhľadmi na okolité ľadovce, hrebene a hory. V druhej polke hrebeňa sa striedame a lano ťahá Samuel.
V tomto tempe už lezieme do konca až na vrchol Grossglockneru. Hore na vrchol sme dorazili cca o 11:30 čo je dobrý čas nato koľko ľudí na hrebeni dneska bolo. Užívame sa príjemný relax pri kríži Grossglockneru a vyhrievame sa na slniečku. Po menšej prestávke a osviežený sa rozhodujeme, že už je čas na zostup. Zostupovať budeme klasickou cestou a pri pohľade na húfy ľudí valiacich sa na vrchol a znovu dole zisťujeme, že zostup bude asi pomalší ako výstup. Najťažším a najhektickejším miestom bol asi prechod na Kleinglockner kde sa pár skupiniek doslova zaseklo na fixných reťaziach.
Po dlhšej dobe prekonávame aj túto pasáž a smerujeme už po hrebeni Kleinglockneru smerov nadol ku chate Erzherzog-Johann-Hútte kde by nás už mala okolo 12 tej čakať naša parťáčka Evka. Na prekvapenie aj po prechode hrebeňom Kleinglockneru trval zostup dlho nakoľko boli ďalej pod nami skupinky pozasekávané na rôznych pasažiach a nevedeli sa pohnúť.
Po určitej dobe sa šikovne dostávame dolu okolo skupiniek ktoré tam ich horský vodcovia navigovali. Na chatu Erzherzog-Johann-Hútte prichádzame niečo okolo 14:00 a tu sa vítame všetci traja. Spolu si všetci sadáme dávame si limonádu so štrúdľou a hodnotíme náš dnešný výlet. Na chate si posedíme dobre oddýchneme a opaľujeme sa trošku na slniečku vonku pred chatou.
Asi po hodine a pol vyrážame všetci traja spoločne nazad dolu cez ľadovec na chatu Studlhutte kde sa vlastne aj naše dnešné putovanie končí a doprajeme si zaslúžený relax a dobrú polievku.

Toľko z našich postrehov z ciest a z výstupu na Grossglockner hrebeňom Studlgrat.